Menu

S.P.C.L.E.P REGHIN DESERVEŞTE 92.000 DE LOCUITORI

S.P.C.L.E.P Reghin deservește 92.000 de locuitori Mugurel Ioan Matei este şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Reghin, având gradul de comisar şef de poliţie. Este un om echilibrat, obiectiv, cu o minte clară şi o exprimare limpede, fără echivoc. În 1994 a intrat în sistem şi de atunci se ocupă de asigurarea stării de legalitate a cetăţenilor cu acte de identitate, cărţi de identitate (chiar și provizorii) şi menţiuni privind stabilirea reşedinţei. Însă, în cadrul aceluiaşi serviciu, prin demersurile făcute de executivul Primăriei Reghin, s-au mai deschis două birouri: unul pentru preluarea actelor necesare eliberării paşapoartelor şi un birou în vederea înmatriculării şi efectuării radierii autovehiculelor. Rep: Care este raza de competenţă pe care vă desfăşuraţi activitatea? M.I.M.: Raza de competenţă depăşeşte Reghinul, având în evidența noastră 19 comune, care însumează o cifră de aproximativ 92.000 de locuitori. Cifra a mai scăzut din 15 februarie 2012, odată cu înfiinţarea unui nou centru de Serviciu Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor la Deda, serviciu care deserveşte peste 12.000 de cetăţeni din cinci comune: Stânceni, Ruşii-Munţi, Răstoliţa, Deda şi Lunca Bradului. Rep: Cum arată organigrama S.P.C.L.E.P Reghin? M.I.M.: Serviciul are un număr de lucrători stabilit la nivel central în funcţie de numărul de locuitori deserviţi. Dar Reghinul a fost întotdeauna sub acel număr de lucrători activi; de multe ori şi pe lungi perioade de timp, am lucrat cu un deficit de personal de 50% . Organigrama serviciului poate fi vizualizată şi pe site, este aprobată prin hotărâre de Consiliu Local şi, deşi prevede un număr de 15 persoane, noi funcţionăm momentan cu 10 persoane. Rep: Ce ne puteţi spune despre Serviciul de Evidenţă a Persoanelor? M.I.M.: În ce priveşte serviciul de evidenţă a persoanelor, funcţionăm cu trei ghişee, într-un program zilnic de la 8.30 la 16.30, iar miercurea de la 8.30 la 18.30. Evident că aceste ghişee nu sunt deschise neîntrerupt, dar ne-am străduit să repartizăm deschiderea acestora de-a lungul întregului orar amintit. Aş putea spune că avem deschise două ghişee aproape non-stop, iar cu cel de al treilea acoperim restul orarului. Dacă odinioară, cetăţenii erau obişnuiţi pentru o zi lungă de primire a documentelor de identitate în ziua de miercuri a fiecărei săptămâni, vestea bună este că astăzi, acea zi începe la ora 12.00 şi se încheie la 18.30. Iar pentru cetăţenii care nu pot lipsi dimineaţa de la locul lor de muncă, ziua de miercuri a fost dublată de ziua de joi, zi în care, programul de primire a cererilor de eliberare a cărţilor de identitate este între 8.30 şi 16.30. Am realizat acest program şi am mai creat o zi, pentru a nu îi obliga pe cetăţeni să se înghesuie în sala de aşteptate a instituţiei. Motiv pentru care, profit de ocazie să transmit cititorilor revistei ,,Reghinul Nostru”, să îşi preschimbe la timp documentele de identitate, folosindu-se de oportunitatea de a depune aceste solicitări la Reghin. Rep: Există modificări în ceea ce priveşte noua carte de identitate? M.I.M.: Ultima modificare în ceea ce priveşte conţinutul cărţii de identitate este faptul că, nu mai apare prenumele părinţilor pe document. Astăzi sunt în continuare valabile trei tipuri de documente de identitate: buletinul vechi de identitate, cartea de identitate şi cartea provizorie. Totuşi, există un proiect de Hotărâre de Guvern în curs în care este prevăzută şi apariţia unui nou document de identitate, aşa numita carte electronică de identitate. Discuţiile sunt foarte avansate şi după cunoştinţele noastre, undeva la jumătatea anului ar fi posibil ca, în câteva centre pilot să fie demarată această activitate, urmând ca până la sfârşitul anului să se generalizeze. Rep: Ce ne puteţi spune despre biroul de preluare a actelor necesare eliberării paşapoartelor şi de înmatriculări auto? M.I.M.: În paralel cu cele două ghişee de primiri documente şi eliberări, mai funcţionează un ghişeu unic care asigură preluarea cererilor cetăţenilor privind întocmirea paşapoartelor simple şi înmatricularea şi radierea autovehiculelor. La acest ghişeu avem lucrători de la Tîrgu-Mureş, care vin la Reghin în funcţie de solicitările existente, motiv pentru care la paşapoarte este stabilită ziua de joi, între orele 9,00 şi 14.00, deocamdată ghişeul având program doar din două în două săptămâni, urmând ca în urma creşterii numărului de solicitări să întocmim un program săptămânal. Eliberarea paşaportelor se face în termen de 15 zile, iar programul biroului de înmatriculări auto are două zile de funcţionare, în zilele de luni şi miercuri, între orele 9.00 şi 14.00. La înmatriculări, documentele primite în zilele de luni se întorc în ziua de miercuri, însă în continuare permisele de conducere se depun şi se fac doar la Tîrgu-Mureş, la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş. Rep: Am observat că s-au făcut unele investiţii în cadrul serviciului, deoarece constat o remodernizare a interiorului! M.I.M: Nu putem discuta de investiţii majore, ci mai degrabă de modificări de bun simţ în ce priveşte ergonomia sălii de aşteptare a cetăţeanului, care a fost dată în folosinţă în noua formă la sfârşitul lunii ianuarie. Am relocat un ghişeu şi spaţiul l-am cedat publicului. A apărut această nevoie de mărire a spaţiului datorită extinderii serviciilor. Dat fiind faptul că, în trei zile din cinci avem patru ghişee deschise, era necesar un spațiu mai mare alocat sălii de așteptare. Totodată, am remodernizat interiorul şi am expus două panouri uriaşe de afişaj care cuprind toate documentele necesare. Avem, de asemenea, spaţii de scris cu modele de completare a formularelor afişate şi nu în ultimul rând, am instalat 10 scaune foarte confortabile. Pentru a putea beneficia de aceste modificări, am avut sprijinul conducerii primăriei Reghin care nu a făcut niciun fel de rabat când a fost vorba de confortul cetăţeanului. Iar pentru calitatea imaginii, aş putea aminti şi faptul că am schimbat aparatura digitală foto a serviciului de preluare a actelor de identitate, pentru a avea calitatea imaginii cerută de standarde în editarea documentelor. Robert MATEI
back to top

ULTIMELE ARTICOLE ADAUGATE

REGHINUL IN IMAGINI

FINALUL ZILELOR REGHINENE
Gospodari şi oameni de onoare din judeţul Mureş
Un Reghin mai altfel: al nostru, al tuturor
Ghita Zileriu  la Reghinul in direct
GALA SPORTULUI REGHINEAN - PREMIANTII ANULUI 2013
Biblioteca Municipala cauta parteneri pentru Reghinul cultural
BISERICA SASEASCA INTRE LEGENDA SI ADEVAR
Idealuri
Antrenor nou la FCM
CONTINUA FURTURILE DE BRAZI
ZILELE REGHINULUI EDITIA 2013
TARGUL MESTERILOR POPULARI SI FESTIVAL NATIONAL DE POEZIE LA REGHIN
 Multumim Radu Tuculescu pentru „ARS MARIS” a sasea oara
Doru Pop stindardul muzicii autentice romanesti
NOI GRADATII DE ZIUA POLITIEI LA REGHIN
MESAJUL PRIMARULUI MARIA PRECUP
PASTORALA DE SFINTELE PASTI 2013
ACADEMICIANUL OVIDIU BOJOR LA REGHIN
ALEX NUT, REGHINEANUL CARE S-A ANTRENAT CU COREGRAFUL LUI MICHAEL JACKSON
Arestari in cazul furturilor din Breaza
PRIMUL AVION SMURD DE ASTAZI OPERABIL
HORATIU FORGACI UN CAMPION FARA "DACA", "DAR" SAU "POATE"
Preotul protopop Teodor Beldean despre “Nasterea Domnului”
DORINTA DE A VISA, INSPIRATIA DE A TRAI!
Politia Locala la Raport pe anul 2012
LA 28 DE ANI, BOGDAN UTA O IA DE LA ZERO IN FIECARE ZI
UN REGHINEAN ARE SANSA SA DEVINA CAMPION NATIONAL LA CULTURISM
SAMBATA: BYRON LA TEATRUL NATIONAL
ORBAN CSABA VREA SA DEVINA COBAI PENTRU EXPERIENTE MEDICALE
Vant puternic si viscol pana marti
MARIUS PORTIK CEL CARE A RIDICAT STACHETA IN MEDIA LOCALA
BISERICA DIN HABIC A FOST RESFINTITA
PAULA VREA SA TRAIASCA! IMPREUNA O PUTEM AJUTA.
Asociatiile de Proprietari din Cartierul Unirii executate silit datorita debitelor la RAGCL
ANCA SUCIU O FRUMUSETE APARTE!
Anamaria  Tomolea, o eleva care poarta in privire sclipirea autenticitatii
Sarbatoarea Soborului Sfantului Ioan Botezatorul
Fumatul interzis în Reghin încă din 1780.
Adio mama, adio tata. Hai liberare!