Menu

S.P.C.L.E.P REGHIN DESERVEŞTE 92.000 DE LOCUITORI

S.P.C.L.E.P Reghin deservește 92.000 de locuitori Mugurel Ioan Matei este şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Reghin, având gradul de comisar şef de poliţie. Este un om echilibrat, obiectiv, cu o minte clară şi o exprimare limpede, fără echivoc. În 1994 a intrat în sistem şi de atunci se ocupă de asigurarea stării de legalitate a cetăţenilor cu acte de identitate, cărţi de identitate (chiar și provizorii) şi menţiuni privind stabilirea reşedinţei. Însă, în cadrul aceluiaşi serviciu, prin demersurile făcute de executivul Primăriei Reghin, s-au mai deschis două birouri: unul pentru preluarea actelor necesare eliberării paşapoartelor şi un birou în vederea înmatriculării şi efectuării radierii autovehiculelor. Rep: Care este raza de competenţă pe care vă desfăşuraţi activitatea? M.I.M.: Raza de competenţă depăşeşte Reghinul, având în evidența noastră 19 comune, care însumează o cifră de aproximativ 92.000 de locuitori. Cifra a mai scăzut din 15 februarie 2012, odată cu înfiinţarea unui nou centru de Serviciu Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor la Deda, serviciu care deserveşte peste 12.000 de cetăţeni din cinci comune: Stânceni, Ruşii-Munţi, Răstoliţa, Deda şi Lunca Bradului. Rep: Cum arată organigrama S.P.C.L.E.P Reghin? M.I.M.: Serviciul are un număr de lucrători stabilit la nivel central în funcţie de numărul de locuitori deserviţi. Dar Reghinul a fost întotdeauna sub acel număr de lucrători activi; de multe ori şi pe lungi perioade de timp, am lucrat cu un deficit de personal de 50% . Organigrama serviciului poate fi vizualizată şi pe site, este aprobată prin hotărâre de Consiliu Local şi, deşi prevede un număr de 15 persoane, noi funcţionăm momentan cu 10 persoane. Rep: Ce ne puteţi spune despre Serviciul de Evidenţă a Persoanelor? M.I.M.: În ce priveşte serviciul de evidenţă a persoanelor, funcţionăm cu trei ghişee, într-un program zilnic de la 8.30 la 16.30, iar miercurea de la 8.30 la 18.30. Evident că aceste ghişee nu sunt deschise neîntrerupt, dar ne-am străduit să repartizăm deschiderea acestora de-a lungul întregului orar amintit. Aş putea spune că avem deschise două ghişee aproape non-stop, iar cu cel de al treilea acoperim restul orarului. Dacă odinioară, cetăţenii erau obişnuiţi pentru o zi lungă de primire a documentelor de identitate în ziua de miercuri a fiecărei săptămâni, vestea bună este că astăzi, acea zi începe la ora 12.00 şi se încheie la 18.30. Iar pentru cetăţenii care nu pot lipsi dimineaţa de la locul lor de muncă, ziua de miercuri a fost dublată de ziua de joi, zi în care, programul de primire a cererilor de eliberare a cărţilor de identitate este între 8.30 şi 16.30. Am realizat acest program şi am mai creat o zi, pentru a nu îi obliga pe cetăţeni să se înghesuie în sala de aşteptate a instituţiei. Motiv pentru care, profit de ocazie să transmit cititorilor revistei ,,Reghinul Nostru”, să îşi preschimbe la timp documentele de identitate, folosindu-se de oportunitatea de a depune aceste solicitări la Reghin. Rep: Există modificări în ceea ce priveşte noua carte de identitate? M.I.M.: Ultima modificare în ceea ce priveşte conţinutul cărţii de identitate este faptul că, nu mai apare prenumele părinţilor pe document. Astăzi sunt în continuare valabile trei tipuri de documente de identitate: buletinul vechi de identitate, cartea de identitate şi cartea provizorie. Totuşi, există un proiect de Hotărâre de Guvern în curs în care este prevăzută şi apariţia unui nou document de identitate, aşa numita carte electronică de identitate. Discuţiile sunt foarte avansate şi după cunoştinţele noastre, undeva la jumătatea anului ar fi posibil ca, în câteva centre pilot să fie demarată această activitate, urmând ca până la sfârşitul anului să se generalizeze. Rep: Ce ne puteţi spune despre biroul de preluare a actelor necesare eliberării paşapoartelor şi de înmatriculări auto? M.I.M.: În paralel cu cele două ghişee de primiri documente şi eliberări, mai funcţionează un ghişeu unic care asigură preluarea cererilor cetăţenilor privind întocmirea paşapoartelor simple şi înmatricularea şi radierea autovehiculelor. La acest ghişeu avem lucrători de la Tîrgu-Mureş, care vin la Reghin în funcţie de solicitările existente, motiv pentru care la paşapoarte este stabilită ziua de joi, între orele 9,00 şi 14.00, deocamdată ghişeul având program doar din două în două săptămâni, urmând ca în urma creşterii numărului de solicitări să întocmim un program săptămânal. Eliberarea paşaportelor se face în termen de 15 zile, iar programul biroului de înmatriculări auto are două zile de funcţionare, în zilele de luni şi miercuri, între orele 9.00 şi 14.00. La înmatriculări, documentele primite în zilele de luni se întorc în ziua de miercuri, însă în continuare permisele de conducere se depun şi se fac doar la Tîrgu-Mureş, la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş. Rep: Am observat că s-au făcut unele investiţii în cadrul serviciului, deoarece constat o remodernizare a interiorului! M.I.M: Nu putem discuta de investiţii majore, ci mai degrabă de modificări de bun simţ în ce priveşte ergonomia sălii de aşteptare a cetăţeanului, care a fost dată în folosinţă în noua formă la sfârşitul lunii ianuarie. Am relocat un ghişeu şi spaţiul l-am cedat publicului. A apărut această nevoie de mărire a spaţiului datorită extinderii serviciilor. Dat fiind faptul că, în trei zile din cinci avem patru ghişee deschise, era necesar un spațiu mai mare alocat sălii de așteptare. Totodată, am remodernizat interiorul şi am expus două panouri uriaşe de afişaj care cuprind toate documentele necesare. Avem, de asemenea, spaţii de scris cu modele de completare a formularelor afişate şi nu în ultimul rând, am instalat 10 scaune foarte confortabile. Pentru a putea beneficia de aceste modificări, am avut sprijinul conducerii primăriei Reghin care nu a făcut niciun fel de rabat când a fost vorba de confortul cetăţeanului. Iar pentru calitatea imaginii, aş putea aminti şi faptul că am schimbat aparatura digitală foto a serviciului de preluare a actelor de identitate, pentru a avea calitatea imaginii cerută de standarde în editarea documentelor. Robert MATEI
back to top

ULTIMELE ARTICOLE ADAUGATE

REGHINUL IN IMAGINI

Antoniu Rusu o noua voce speciala
Politia Locala la Raport pe anul 2012
GALA SPORTULUI REGHINEAN - PREMIANTII ANULUI 2013
Astazi: deschiderea laboratorului urban EDU+
EDUCATIA CEA MAI PUTERNICA ARMA PENTRU A SCHIMBA LUMEA
Ghita Zileriu  la Reghinul in direct
Tinerete fara batranete la Reghin!
CAMPANIA UMANITARA NORA CHIFOR
Ziua Portilor deschise la Politia Reghin
Antrenor nou la FCM
Omagiu  ultimului om de stiinta autodidact al Transilvaniei Kohl Istvan
Vizitele la spital permise doar intre orele 15-20
Urmarit international, localizat si identificat
Cine mai adopta cainii fara stapan ?
Asistenta telefonica a cetateanului
Editorial - Radu Tuculescu
PROGRAMUL DE DUMUNICA A ZILELOR REGHINULUI
DEZBATERE PUBLICA PRIVIND BUGETUL REGHINULUI
CAMPANIA DE AJUTORARE PENTRU NORA CHIFOR
Ilie Frandas, protectorul cartilor vechi
CATALIN CIOBA PROMOTORUL TINERELOR SPERANTE DIN FOLCLOR
MARIUS PORTIK CEL CARE A RIDICAT STACHETA IN MEDIA LOCALA
ANDREEA SUCIU: "SUNT CEEA CE MI-AM DORIT SA FIU"
Din 6 ianuarie se schimba modul de contact al Protectiei Consumatorului
SA FIE PRIMAVARA, PENTRU UN NOU INCEPUT!
NUNTA LA CASTEL
 Multumim Radu Tuculescu pentru „ARS MARIS” a sasea oara
TARGUL MESTERILOR POPULARI SI FESTIVAL NATIONAL DE POEZIE LA REGHIN
MARIA BORZAN IN LUNA MARTIE
SCDCO Reghin vrea sa omologheze la Reghin o noua rasa
FII SATULUI IN HABIC
Cod galben de iarna la Reghin.
LOREDANA BENDRIS - PE URMELE UNUI VIS
Ordine si Siguranta Publica, dezideratul Politiei Locale
Opt din zece reghineni vor face asta de Revelion!
Tabara de Schi la Toplita
Vant puternic si viscol pana marti
Marcel Craciunescu un cantaret "hardjock”
REGHINEANCA NANCY MARIANA POP TANARA CARA VREA SA CUCEREASCA NEW-YORK-UL